Sunday, May 1, 2016

Saat Silaturrahim

Mukjizat serta Keajaiban dalam Salam dan Silaturrahim
Wahai Imam-Imam Dunia dan sekalian manusia, tolong sebarkan blog saya diserata dunia.

Siraman manis dari puing2 derita. Membawa kabar2 gembira.
Menyingkap rahsia dan menalar spiritual salam silaturrahim untuk semua kehidupan Dunia dan Akhiratnya. Allah SWT telah membantu saya untuk membalas perbuatan jelek dengan kebaikan. Jika dia tidak menjawab salamnya.

Siapa yang ingin dilapangkan rezekinya dan dipanjangkan umurnya, hendaknya menyambung tali silaturahimnya.

(The best charity is that given by one who has little)

Kalau terasa hati dengan saya, saya minta maaf, saya tak sengaja. Yang paling baik diantara semua adalah orang yang memulai salam. Bukan saja saudara sendiri. Janganlah macam saudara2 dan kawan2 saya :

1. Meluruskan niatnya
- diberikan peluang
2. Mengucapkan salam
- tidak dibalas
3. Menunjukkan sikap yang ramah dan bersahabat.
- tidak dihirau
4. Memiliki mentalitas "memberi"
- diambil tapi tidak dibalas apa2 kemudian
(Kacang lupakan kulit)
5. Saling mendengarkan dan bertanya
- dianggap macam musuh, cakap2 tak baik kepada semua orang.
6. Balaskan keburukan dengan kebaikkan
- diambil tapi juga buat untuk kebaikkan golongan sendiri saja.

Moga tiada rajuk dan keliru lagi. Jadi Allah dan Tuhan-tuhan akan ajar budak budak jangan buat dosa dan tidak hormat Tuannya. Tak hormat Tuannya, mana ada hormat Tuhan lagi.

Dalil2 Silaturahim

Tidak bertegur sapa (saudara saya dengan saya, malah mempergunakan semua barang rekaan dan idea saya untuk kebaikkan sendiri saja. Masuk rumah curi semua barang buatan Tuhan tanpa izin saya. Perbuatan terhadap saya lebih daripada 20 tahun. Malang yang buat semua sama bangsa sendiri saya, Cina Babi betul.) Saya Cina juga, tapi saya Cina ada hati. Mana ada saudara sendiri a niat jahat nak bikin orang susah atau mati? Betul boleh bunuh diri jika saya tak ada kuasa Allah dan tuhan lain. Sekarang saya saja boleh tolong mereka. Biarlah semua saja, sampai hari mereka datang minta maaf dan tolong, saya akan minta tulis nama dan semua perbuatan jahat dalam buku disediakan. Supaya boleh dibuat rujukkan untuk manusia depan. Bersikap moral terhadap sesiapapun tidak kira bangsa atau negara. Jangan mainkan seseorang itu sebab dialah mungkin orang ajaib di dunia ini yang saja boleh menyembuhkan sakit sakit keluarganya.
Kenalah hulur balik semua barang-barang rekaan tuhan kepadanya untuk semua orang-orang yang susah dan memerlukan. Sebab barang-barang itu bukan kepunyaan golongan kaya saja. Itu milik semua orang punya. Faham tak saudara-saudara, jiran-jiran, kawan-kawan dan lain lain yang berkenaan. Masanya pun dah tiba, tuhan tuhan pun dah lama tunggu dirumah saya, sehari lambat tambahlah sehari derita akan kamu semua dapat. Sedangkan Tuan kepada Tuhan-Tuhan bagi peluang sekian lama, dan dianggap saja macam cerita donggeng. Malah lagi nak curi buku-buku saya yang hendak disebarkan tapi belum siap dicetak. Patung-patung pun sudah dibuat dan dijual diserata Malaysia, tapi barang buatan China.
"Tak rasa cili belum tau pedas, tak rasa sedih tidak tau nangis kemudian, tak rasa salah macam mana tau betul"

Nabi Muhammad sebut : tidak halal bagi sesiapa tidak bertegur sapa kepada saudaranya lebih dari tiga hari, maka jika telah berlaku tiga hari itu, hendaklah dia bertemu dengannya dan memberi salam kepadanya. Jika saudaranya menjawab salamnya, maka kedua-duanya akan sama-sama memperoleh pahala. Jika dia tidak menjawab salamnya, nescaya dia akan menanggung dosanya sedangkan yang memberi salam itu sudah terlepas dari dosa tidak bertegur sapa itu

Tweet the bird

Stone Cold said so

Sean Khor
Lord of Universe @ Tuan Alam Semesta
Lord of the Gods @ Tuan Tuhan-Tuhan (Triple T)

No comments:

Post a Comment